شاهپر

پر پرواز

شاهپر

پر پرواز

پیام های کوتاه

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

چرا اقتصاد مقاومتی ؟

میلاد پسندیده | يكشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۱۱ ب.ظ
از عواملی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی دچار تحولات عظیم شد بحث اقتصاد است.
اقتصاد ملی با قطع دست بیگانگان از منابع کشور دوران جدیدی را تجربه کرد، سرمایه های ملی دیگر از کشور خارج نشد تا بدست غرب و شرق بیافتد و جیب آنها را پر کند، بلکه هر روز بر سطح رفاه عمومی افزوده شد و مردم بیشتر طعم فعالیت های سودآور را چشیدند.
البته از ابتدای انقلاب تا کنون اقتصاد کشور با فراز و نشیب های متعددی همراه بود که با یاری خدا و رهبری هوشمند، تا کنون از تمام مشکلات اگرچه با سختی، عبور کردیم.


انقلاب اسلامی

منابع عظیم نفت و گاز، معادن قیمتی و بیشمار، موقعیت راهبردی جغرافیایی، خاک حاصلخیز، چهارفصل بودن کشور، نیروی جوان، خلاقیت و هوشمندی ملت و تعداد بسیار دیگری از این پارامترها سبب شد تا از همان ابتدای انقلاب اسلامی، کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده تحریم های زیادی را به بهانه های مختلفی علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی اعمال کنند.

در بسیاری از کشورها تحریمهای اقتصادی سبب شد تا ملت و حاکمیت کشور مورد نظر، تسلیم خواسته های نامشروع دولتهای متخاصم غربی و اروپایی شوند. اما در کشور ایران اسلامی این عملیات از همان ابتدا به شکست محکوم بود و هر روز بر نفرت مردم و مسولین کشور نسبت به دول غربی علی الخصوص آمریکای جهانخوار افزوده شود.

سیاست جمهوری اسلامی در قبال تهدیدهای پیش رو، تبدیل کردن آن به فرصت بوده و هست. به همین جهت پس از گذشت 36 سال از تحریمهای همه جانبه بخصوص تحریمهای اقتصادی علیه ملت ایران، روز به روز در عرصه های مختلف شاهد پیشرفت و رشد هستیم.

پس از فتنه سال 88 و شکست آمریکا و متحدانش در کودتای رنگی علیه انقلاب اسلامی، آمریکاییها پس از بحثهای فراوان در داخل آمریکا به این نتیجه رسیدند که تحریمهای اقتصادی بسیار شدیدی با عنوان "تحریمهای فلج کننده" علیه ایران اسلامی اعمال کنند و تمام متحدان خود را ملزم به رعایت آن کردند تا بتوانند در مدت کوتاهی ملت را به سبب مشکلات اقتصادی ناشی از تحرمیها نسبت به انقلاب اسلامی دلسرد کنند.

فتنه 88
همزمان با اجرای تحریمهای فلج کننده از سوی ایالات متحده، در داخل کشور نیز عواملی خواسته یا ناخواسته به تنشهای ایجاد شده دامن زد و سبب شد مشکللات اقتصادی سنگینی بر ملت تحمیل گردد.
از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب که از مدتها قبل هشدارهای لازم را برای مقاوم سازی اقتصاد و تولید داخلی اعلام کرده بودند، با مشاهده وضعیت مورد تهدید اقتصاد داخلی، فرمان اقتصاد مقاومتی را به جهت قطع وابستگی اقتصادی به خارج و افزایش تولید داخل، افزایش اشتغال و کاهش تورم صادر نمایند.

اقتصاد مقاومتی

ان شاالله در روزهای آتی بیشتر درباره مقوله اقتصاد مقاومتی صحبت خواهیم کرد.
منتظر نظرات شما هستیم.

در پایان سخنان رهبری معظم انقلاب راهگشای ما خواهد بود.


امام خامنه ای

مشکلاتی که وجود دارد اوّلاً با گفتن و حرف زدن حل نمیشود؛ اقدام و ابتکار و عمل لازم است. ثانیاً [حلّ‌] مشکلات مجموعه‌ی اقتصادی کشور را در درون کشور باید پیدا کرد؛ ستون فقرات هم عبارت است از تولید؛ ستون فقرات اقتصاد مقاومتی که ما عرض کردیم، عبارت است از تقویت تولید داخلی؛ اگر این کار تحقّق پیدا کرد و همّتها متوجّه به این مسئله شد، مسائل کار بتدریج حل میشود، کار ارزش پیدا میکند، کارگر ارزش پیدا میکند، اشتغال عمومی میشود، بیکاری که یک معضلی است در جامعه بتدریج کم میشود و از بین میرود. اساس کار، مسئله‌ی تولید است.

امام خامنه ای
بیانات در دیدار جمعی از کارگزاران سراسر کشور
94/2/9
  • میلاد پسندیده

سبک زندگی اسلامی

میلاد پسندیده | سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۲۵ ب.ظ

استاد پناهیان


علاقۀ عمومی آدم‌ها به زندگی قابل احترام است و در دین هم به این علاقه، بها داده شده است. زندگی برای پروردگار عالم، مورد اهتمام و مورد اعتنا است. با تعابیر مختلف از اهل‌بیت(ع) سؤال می‌کردند که شما محبت به دنیا را مذمت کرده‌اید ولی ما دنیا را دوست داریم، آیا ما آدم‌های بدی هستیم؟ می‌فرمودند: دنیا را برای چه دوست دارید؟ می‌گفتند: دنیا را دوست داریم برای اینکه کسب و کاری داشته باشیم تا از فقر نجات پیدا کنیم و بتوانیم نیاز خود و خانوادۀ خودمان را تأمین کنیم و عزت خودمان را حفظ کنیم، اگر توانستیم دست دیگران را هم بگیریم و صدقه بدهیم و... اهل‌بیت(ع) می‌فرمودند: این چیزهایی که شما دوست دارید، محبت دنیا نیست، بلکه جزء آخرت است.


استاد پناهیان


#سبک_زندگی_اسلامی

  • میلاد پسندیده

زندگی به رنگ خدا

میلاد پسندیده | سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۶ ب.ظ

اهمیت حفظ آبروی برادر مؤمن

امام صادق (علیه السلام) فرمودند:

اگر از برادرت چیز بدی دیدی یا شنیدی چشم و گوش خود را تکذیب کن،
اگر پنجاه نفر به تو گفتند:
او چنین گفت
و خودش گفت: من چنین نگفتم، حرفش را قبول کن و حرف آن ها را نپذیر.
 
وسائل الشیعة، ج٨، ص٦٠٩

  • میلاد پسندیده

چه چیز انسان را زیبا می‌کند؟

میلاد پسندیده | سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۵۲ ب.ظ

اﺳﺘﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﭘﺮﺳﯿﺪ: «به نظر ﺷﻤﺎ ﭼﻪ ﭼﯿﺰ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺯﯾﺒﺎ ﻣﯽﮐﻨﺪ؟»
ﻫﺮﯾﮏ ﺟﻮﺍﺑﯽ ﺩﺍﺩﻧﺪ؛ ﯾﮑﯽ ﮔﻔﺖ: «ﭼﺸﻤﺎﻧﯽ ﺩﺭﺷﺖ.»
ﺩﻭﻣﯽ ﮔﻔﺖ: «ﻗﺪﯼ ﺑﻠﻨﺪ.»
ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮔﻔﺖ: «ﭘﻮﺳﺖ ﺷﻔﺎﻑ ﻭ ﺳﻔﯿﺪ!»
ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﺳﺘﺎﺩ، دو کاسه کنار شاگردان گذاشت و گفت: «به این دو کاسه نگاه کنید. اولی از طلا درست شده است و درونش سم است و دومی کاسه‌ای گلی است و درونش آب گوارا است، شما از کدام کاسه می‌نوشید؟»
شاگردان جواب دادند: «از کاسه گلی.»
استاد گفت: «ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭﻭﻥ کاسه‌ها ﺭﺍ در نظر گرفتید، ﻇﺎﻫﺮ آنها ﺑﺮﺍﯾﺘﺎﻥ ﺑﯽﺍﻫﻤﯿﺖ ﺷﺪ. آدمی هم همچون این کاسه است. آنچه که آدمی را زیبا می‌کند درونش و اخلاقش است. باید سیرتمان را زیباکنیم نه صورتمان را.»

  • میلاد پسندیده

یک داستان کوتاه

میلاد پسندیده | سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۹ ب.ظ

زمستانی، وقتی امیلی به خانه برگشت، پشت در پاکت نامه ای را دید که نه تمبری داشت و نه مهر اداره ی پست روی آن بود. فقط نام و آدرسش روی پاکت نوشته شده بود. او با تعجب پاکت را باز کرد و نامه ی داخل آن را خواند:
» امیلی عزیز، عصر امروز به خانه ی تو می آیم تا تو را ملاقات کنم. "با عشق، خدا"
امیلی همان طور که با دستهای لرزان نامه را روی میز می گذاشت، با خود فکر کرد که چرا خدا می خواهد او را ملاقات کند؟ او که آدم مهمی نبود. در همین فکر ها بود که ناگهان کابینت خالی آشپزخانه را به یاد آورد و با خود گفت: «من، که چیزی برای پذیرایی ندارم
پس نگاهی به کیف پولش انداخت. او فقط 5 دلار و 40 سنت داشت. با این حال به سمت فروشگاه رفت و یک قرص نان فرانسوی و دو بطری شیر خرید. وقتی از فروشگاه بیرون آمد، برف به شدت در حال بارش بود و او عجله داشت تا زود به خانه برسد و عصرانه را حاضر کند. در راه برگشت، زن و مرد فقیری را دید که از سرما می لرزیدند.
مرد فقیر به امیلی گفت: "خانم، ما خانه و پولی نداریم. بسیار سردمان است و گرسنه هستیم. آیا امکان دارد به ما کمکی کنید؟"
امیلی جواب داد: "متاسفم، من دیگر پولی ندارم و این نان ها را هم برای مهمانم خریده ام"
مرد گفت: «بسیار خوب خانم، متشکرم» و بعد دستش را روی شانه های همسرش گذاشت و به حرکت ادامه دادند.
همانطور که مرد و زن فقیر در حال دور شدن بودند، امیلی درد شدیدی را در قلبش احساس کرد. به سرعت دنبال آنها دوید: " آقا، خانم، خواهش می کنم صبر کنید"
وقتی امیلی به زن و مرد فقیر رسید، سبد غذا را به آنها داد و بعد کتش را در آورد و روی شانه های زن انداخت. مرد از او تشکر کرد و برایش دعا کرد.
وقتی امیلی به خانه رسید، یک لحظه ناراحت شد چون خدا می خواست به ملاقاتش بیاید و او دیگر چیزی برای پذیرایی از خدا نداشت. همانطور که در را باز می کرد، پاکت نامه دیگری را روی زمین دید. نامه را برداشت و باز کرد:
امیلی عزیز، از پذیرایی خوب و کت زیبایت متشکرم ،
" با عشق ، خدا"


زمستان اسالم - خلخال

عکس طبیعت زمسانی جاده زیبای اسالم به خلخال در استان گیلان

  • میلاد پسندیده

روز 13 ماه مبارک رمضان

میلاد پسندیده | سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۲۸ ب.ظ


13 رمضان

  • میلاد پسندیده

سبک زندگی اسلامی

میلاد پسندیده | سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۸ ب.ظ

یکی از مسایلی که امروزه سبک زندگی ما رو مورد هجمه قرار داده، فضای مجازی و شبکه های اجتماعیه.

فرهنگ استفاده از فضای مجازی باید به گونه ای در جامعه رواج پیدا کنه که حضور در شبکه های اجتماعی و مجازی، به زندگی روزمره ما لطمه ای وارد نکنه.

حفظ مراودات معمول جامعه و حریم های خصوصی، حفظ روابط محرم و نامحرم باید در این فضاها به قدری باشه که هرکدام از ما اگر به تنهایی در حال استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بودیم، خودمان خیالمان از دست خودمان راحت باشد.


سبک زندگی اسلامی

  • میلاد پسندیده