شاهپر

پر پرواز

شاهپر

پر پرواز

پیام های کوتاه

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

مشتریان خودرو روی دنده لج

میلاد پسندیده | پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۰۵ ب.ظ



نمایشگاهداران خودروی پایتخت هنوز هم از رکود بازار می‌گویند، رکودی که طی یک ماه اخیر و پس از توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 شدت گرفته و کار را برای عرضه‌کنندگان خودرو سخت کرده است.

در باب اینکه چرا مشتریان خودرو نمی‌خرند، دلایل مختلفی بیان می‌شود، از جمله اینکه قیمت‌ها بالا و قدرت خرید پایین است، اما این روزها آنها (مشتریان) به‌نوعی روی دنده لج نیز افتاده و می‌خواهند با «نخریدن» به‌نوعی طلب‌شان از خودروسازان داخلی را صاف کنند.


به اعتقاد کارشناسان، شرکت‌های خودروساز داخلی طی سال‌های گذشته آنقدر نامناسب عمل کرده و وقعی به خواسته‌های مشتریان نگذاشته‌اند که دیگر کاسه صبر آنها (مشتریان) لبریز شده و کار به تحریم بازار کشیده است.


البته در بازار خودروهای وارداتی نیز خبری از خرید و فروش نیست و آنجا هم رکود پرسه می‌زند، چه آنکه واردکنندگان نیز چندان نتوانسته‌اند مشتریان خود را راضی نگه دارند. در واقع این روزها کل بازار خودروی کشور در رکود فرو رفته و قهر مشتریان را به خود می‌بیند و این ماجرا، کاهش قیمت‌ها را در پی داشته است.


کاهش قیمت چند خودروی خارجی

اما نگاهی بیندازیم به بازار خودروی کشور و ابتدا سری به وارداتی‌ها بزنیم و ببینیم اوضاع قیمت‌ها به چه شکل است

  • میلاد پسندیده

اینفوگرافیک | ظرفیت‌های ما (۲)

میلاد پسندیده | جمعه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۲۵ ب.ظ

ظرفیتهای ما برای پیشرفت اقتصادی؛ پاسخ رهبر انقلاب به شبهه تحقق‌ناپذیری اقتصاد مقاومتی. این اینفوگرافیک پیش از این نیز منتشر شده بود و در ویرایش جدید با بیانات اخیر رهبر انقلاب به روز شده است.


  • میلاد پسندیده

پیش شماره جدید خط حزب‌الله منتشر شد؛

میلاد پسندیده | جمعه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۲۳ ب.ظ

خط حزب‌الله به «خط مقدم» رسید

پیش‌شماره‌ی جدید نشریه‌ی «خط حزب‌الله» -رسانه‌ی مکتوب پایگاه اطلاع رسانی -KHAMENEI.IR منتشر شد.
سرمقاله‌ی «امت حزب‌الله جلوی سوء استفاده از متن را می‌گیرد»، توصیه امام خمینی رحمه‌الله درباره تقویت تولیدکنندگان و محققان ایرانی، یادداشت تحلیلی «ماشه حزب‌‌الله روی شقیقه‌ی اسرائیل» و معرفی کتاب آزادی معنوی از مهمترین بخش‌های پیش‌شماره جدید نشریه خط حزب‌الله است.
نسخه PDF نشریه در دو قطع A4 جهت مطالعه و A3 برای چاپ و تکثیر بر روی سایت KHAMENEI.IR قرار گرفته و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیأت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.

این نشریه را از اینجا دریافت کنید:
 نسخه مطالعه (اندازه A۴)  | نسخه چاپی (اندازه A۳)


  • میلاد پسندیده

مشکل، نبود اراده و باور است

میلاد پسندیده | جمعه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۱۵ ب.ظ
بحث اقتصاد مقاومتی واقعاً جنگ اراده‌هاست . اگر ما اراده و همت بر این کار داشته باشیم و باور و یقین داشته باشیم که مشکلات کشور جز با استحکام درونی و توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری حل‌شدنی نیست اوضاع خیلی فرق می‌کند تا اینکه به‌زبان بگوییم قبول داریم.



مصاحبه با دکتر مسعود میرکاظمی،وزیر اسبق نفت و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، دربارۀ همکاری مجلس و دولت در تسریع هرچه‌بیشتر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

با توجه به اینکه یک سال هم از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب گذشته است عامل اصلی کُندی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را چه می‌دانید ؟

ببینید در بررسی‌ای که مجلس انجام داد، مشکل کسری قوانین ندارد، حتی به دولت هم پیشنهاد دادیم اگر جایی نیاز است قانون را تغییر بدهد اعلام بکنند که اعلام کردند. پس ازاین‌جهت کسری نیست. حتی وزرا هم آمدند، در صحن گزارش دادند و ادعایی مبنی‌بر اینکه قانون مشکلی دارد، وجود نداشت. پس مشکل بیشتر به روش‌ها و قبل از روش‌ها به نیت‌ها و اراده‌ها برمیگردد. چون بحث اقتصاد مقاومتی واقعاً جنگ اراده‌هاست . اگر ما اراده و همت بر این کار داشته باشیم و باور و یقین داشته باشیم که مشکلات کشور جز با استحکام درونی و توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری حل‌شدنی نیست اوضاع خیلی فرق می‌کند تا اینکه به‌زبان بگوییم قبول داریم ولی عملاً ببینیم نگاه‌ها به جای دیگر است . این نشان می‌دهد که هیچ‌وقت به نتیجه نمی‌رسیم. یعنی تا این باور به وجود نیاید که ما بیش از 70درصد از مشکلات اقتصادی کشورمان برمی‌گردد به مشکلات ساختاری و مشکلات مدیریتی در کشور و روش‌های غلطی که داریم اجرا می‌کنیم، از این اقتصاد مقاومتی نتیجه نخواهیم گرفت. یکی از علت‌های اصلی ای که می‌بینیم مقام معظم رهبری تأکید می‌کنند که اقتصاد مقاومتی را از حالت زبانی به عمل در بیاورید، همین دغدغه‌هایی است که وجود دارد.
  • میلاد پسندیده

خرید اینترنتی شارژ تلفن همراه

میلاد پسندیده | جمعه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۱۰ ب.ظ
  • میلاد پسندیده

خواب خوش بازار خودرو

میلاد پسندیده | جمعه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۰۷ ب.ظ

خودرو


گروه خودرو:خواب بازار خودرو ایران این روزها عمیق‌تر شده است؛ آنقدر که حتی خودروسازان کشور را نیز نگران کرده و بیم آن می‌رود که خودروهای تولیدی در «جاده مخصوص» انبار شوند و به اصطلاح روی دست بمانند.



نوشتن از دلایل رکود خرید و فروش خودرو در بازار ایران، اگرچه تکراری و خیلی‌ها به آن واقف هستند، اما به هر حال همچنان همان عوامل قبلی در بی‌میلی مشتریان به خرید، اثرگذار هستند. «کاهش قدرت خرید»، «قیمت بالا»، «عدم اعلام قیمت جدید خودروها توسط شورای رقابت» و «خوشبینی به آینده بازار»، چهار فاکتور اصلی افت شدید خرید و فروش خودرو در بازار کشور به‌شمار می‌روند و در این بین، به‌نظر می‌رسد عامل چهارم این روزها به مهم‌ترین دلیل رکود تبدیل شده است.


به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، در حال حاضر با وجود افت قیمت‌ها در بازار، مشتریان همچنان از خرید و فروش امتناع می‌کنند؛ زیرا احتمال ارزانی خودرو و همچنین ورود محصولات جدید به کشور در آینده نزدیک را می‌دهند.


اخباری که پس از توافق هسته‌ای وین در مورد احتمال حضور خودروسازان بزرگ دنیا از جمله فولکس واگن و فیات در ایران، منتشر شد، مشتریان داخلی را به‌شدت امیدوار کرده و آنها خرید خودرو در شرایط فعلی را به صلاح نمی‌دانند. به‌عبارت بهتر، مشتریان بر این باورند که خودروسازان داخلی در نهایت مجبور به کاهش قیمت محصولات شان خواهند شد و از طرفی خودروهای جدید و به روز دنیا روانه ایران می‌شوند و از همین‌رو فعلا نباید برای خرید اقدام کنند.


این در شرایطی است که خودروسازان داخلی زیر بار کاهش قیمت محصولات خود نرفته و بسیار بعید است که در آینده نیز دست به چنین کاری بزنند. البته قیمت‌ها در بازار خودرو کشور طی چند هفته اخیر افت قابل‌توجهی داشته و حتی قیمت بازار و کارخانه برخی از خودروها یکی شده است، با این حال، جاده‌مخصوصی‌ها قصد ارزانی ندارند.


به گفته خودروسازان، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، امکان کاهش قیمت وجود ندارد؛ بنابراین مشتریان نباید منتظر کاهش قیمت از سوی آنها (شرکت‌های خودروساز) باشند.

نکته دیگر اینجا است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، حضور خودروسازان خارجی در ایران و آغاز تولید محصولات جدید، پروسه‌ای زمانبر است و به این زودی‌ها نمی‌توان شاهد حضور محصولات فولکس و فیات در جاده‌ها و خیابان‌های کشور بود.


افت شدید قیمت تندر

اما سری به بازار خودرو بزنیم و ببینیم در هفته‌جاری چه اتفاقاتی رخ داده و قیمت‌ها چه افت و خیزی را تجربه کرده‌اند.

طبق اخبار رسیده از بازار، روند کاهشی قیمت برخی خودروها به‌خصوص تندر-90، باز هم ادامه یافته، هرچند بیشتر خودروها با تثبیت قیمت روبه‌رو بوده‌اند.


آن طور که فعالان بازار می‌گویند، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 36 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از تثبیت قیمت خودرو موردنظر در هفته‌جاری حکایت می‌کند. همچنین، پژو 206 صندوقدار در مدل V8 نیز که کاهش قیمت خاصی را در هفته‌جاری تجربه نکرده، هم‌اکنون قیمتی برابر با 37 میلیون تومان دارد.


از بازار پژو 405 نیز خبر می‌رسد که این محصول پرتیراژ ایران خودرو در هفته‌جاری کاهش قیمتی 200 هزار تومانی داشته و هم‌اکنون با قیمتی برابر با 29 میلیون تومان به فروش می‌رود. همچنین پژو پارس نیز که مانند 405 با افت 200 هزار تومانی مواجه شده، در حال حاضر 36 میلیون تومان به فروش می‌رسد.


به گفته فعالان بازار، رانا نیز این هفته با کاهش قیمت مواجه شده و در حال حاضر 32 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

از بازار دنا نیز خبر می‌رسد که این خودرو هم‌اکنون 42 میلیون و 600 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که در نوع خود قیمتی عجیب به‌شمار می‌رود. دنا هم‌اکنون قیمتی برابر با 42 میلیون و 500 هزار تومان در نمایندگی‌های ایران خودرو دارد و این یعنی اختلاف قیمت کارخانه و بازار آن تنها 100 هزار تومان است. این خودرو که در روزهای ابتدایی عرضه به بازار، تا 53 میلیون تومان نیز خرید و فروش می‌شد، کم‌کم حباب آن تخلیه و دیگر خبری از فاصله فاحش میان قیمت کارخانه و بازار این محصول به چشم نمی‌آید.


اما بیشترین افت قیمت در هفته‌جاری را تندر-90 به خود اختصاص داده، چه آنکه به روایت فعالان بازار، یک میلیون و 500 هزار تومان از قیمت این خودرو کاسته شده است. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، در حال حاضر تندر-90 در مدل E2 قیمتی برابر با 41 میلیون و 500 هزار تومان دارد و این در حالی است که تا همین یکی دو ماه پیش، قیمت آن حدود 44 میلیون تومان بود. همچنین مدل اتومات تندر نیز که افت قیمت قابل‌توجهی داشته، هم‌اکنون 47 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.


ثبات قیمت تیبا و پراید

سری هم اما به بازار تیبا و پراید بزنیم، خودروهایی که سوار بر موج ارزانی بازار نشده و قیمت شان تغییر خاصی را به خود نمی‌بیند. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر تیبا قیمتی برابر با 24 میلیون و 100 هزار تومان دارد و پراید در مدل 131 نیز 20 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین مدل 132 این خودرو نیز در حال حاضر 20 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود، درست مثل مدل 111 که آن نیز همین قیمت را دارد.


به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد
Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/912272/#ixzz3infqmObk
  • میلاد پسندیده

بازار خودروهای داخلی 22 مرداد

میلاد پسندیده | جمعه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۵۰ ب.ظ
  • میلاد پسندیده

گردشگری در پساتحریم

میلاد پسندیده | جمعه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۳ ب.ظ

دکتر ناصر رضائی
عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری
پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری
جایگاه گردشگری در دیپلماسی عمومی بنا به دلایلی ویژه است، چرا که هم به‌عنوان عامل و هم به‌عنوان ابزار می‌تواند در خدمت دیپلماسی کشورها باشد، البته دیپلماسی عمومی در جایگاهی اثر و نفوذ دارد که خواست دولت‌ها به‌عنوان موثرترین عنصر در روابط بین ملت‌ها بر توسعه آن استوار باشد.

 با توجه به توافقات صورت گرفته فی مابین کشورهای حاضر و موثر در روابط بین‌الملل در گفت‌وگوهای وین، انتظار می‌رود با رفع تحریم‌ها فضای مناسبی برای توسعه مبادلات بین کشورها بخصوص آنهایی که دارای جایگاهی مطلوب در گردشگری هستند با کشور عزیزمان ایران فراهم‌ آید. مهمترین دلایل این نگرش مثبت به موضوع از این قرار هستند:
اول، همانگونه که اشاره شد خواست دولت‌ها در توسعه دیپلماسی و در راستای آن دیپلماسی عمومی و دیپلماسی گردشگری مهم‌ترین‌ عامل است؛ که این بخش با توافقات صورت گرفته به نظر می‌رسد آماده و مهیای بهره‌برداری است. بهره‌گیری از فرصت مناسب برای تغییر نگرش دولتمردان، تصمیم سازان و سیاست‌گذاران نسبت به گردشگری و اینکه این رشته از صنعت می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسائل و مشکلات هم در سطح ملی و منطقه‌ای و هم در سطح بین‌المللی باشد.

  • میلاد پسندیده

قاچاقچیان از بازار موبایل چقدر سود می‌برند؟

میلاد پسندیده | جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۱۶ ب.ظ

قاچاقی بودن 90 درصد تلفن‌های همراه وارداتی در بازار در کنار آمار گمرک از میزان واردات موبایل به کشور نشان می‌دهد که حدود 720 هزار دستگاه موبایل قاچاق با ارزشی حدود 820 میلیون دلار تنها طی چهارماهه اخیر به کشور وارد شده‌ است.

خریداران تلفن‌های همراه سال‌هاست که به مسئله قاچاقی بودن عمده موبایل‌های بازار عادت کرده‌اند و بسیاری با آگاهی به همین امر امیدی به دریافت خدمات پس از فروش برای دستگاهی که از مبادی قانونی و تحت نظارت نمایندگی به کشور وارد نشده است، ندارند، در کنار این امر صحبت‌های وزیر دادگستری از حجم قاچاق در بازار موبایل حاکی از آن است که همچنان واردات غیرقانونی سهمی معادل 90 درصد از بازار موبایل را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، از سوی دیگر آمارهای گمرک نشان می‌دهد که واردات تلفن همراه در چهارماهه نخست سال جاری به 400 تن می‌رسد، که البته با درنظر داشتن آمار 90 درصدی قاچاق موبایل می‌توان گفت، این میزان تنها 10 درصد تلفن‌های همراه است که مجموعا از مبادی قانونی و غیرقانونی به کشور وارد شده‌اند.

با در نظر داشتن اینکه متوسط وزن هر دستگاه تلفن همراه حدود 250 گرم باشد، در این صورت واردات موبایل از مبادی قانونی گمرک به 800 هزار دستگاه می‌رسد.

با استناد به همین آمار از قاچاق تلفن همراه، می‌توان گفت طی چهار ماهه نخست امسال چهار هزار تن دستگاه تلفن همراه به کشور وارد شده است و البته سهم قاچاق از این بین می‌تواند چیزی حدود 3600 تن باشد، به این ترتیب میزان واقعی واردات تلفن همراه به کشور را نیز می‌توان حدود 8 میلیون دستگاه تخمین زد.

بر این اساس حدود 720 هزار دستگاه تلفن همراه از مبادی غیر قانونی به کشور وارد شده‌است و طبیعتا این بخش از موبایل‌ها تحت پوشش ضمانت شرکت مربوطه نخواهد بود.

همچنین طبق این آمارها، ارزش واردات قانونی تلفن همراه طی چهار ماه اول سال به کمتر از 91 میلیون دلار می‌رسد، به این ترتیب با درنظر گرفتن سهم قاچاق از این بازار می‌توان گفت که ارزش کل موبایل‌های وارد شده طی چهارماهه اول سال جاری به حدود 910 میلیون دلار می‌رسد که کمتر از 820 میلیون دلار آن مربوط به ورود غیر رسمی موبایل می‌شود.

فهرست اقلام وارداتی گمرک نشان می‌دهد که در این مدت بیشترین میزان واردات قانونی تلفن همراه از امارات صورت گرفته‌است و پس از آن چین بیشترین صادرات موبایل را به ایران داشته‌است.

کره، هنگ کنگ و ویتنام نیز از جمله دیگر صادر کننده‌های تلفن همراه به ایران هستند. در ادامه آمارهای گمرک حاکی از آن است که هر کیلو تلفن همراه وارداتی ارزشی معادل473 دلار دارد به این ترتیب به طور متوسط قیمت هر دستگاه موبایل به بیش از 100 دلار یعنی حدود 300 هزار تومان می‌رسد.

  • میلاد پسندیده

آغاز فروش خودرو فیات 500 برای اولین در ایران / شرایط فروش

میلاد پسندیده | جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۱۰ ب.ظ

فیات 500


شرکت توسعه بین الملل لوتوس برای اولین بار شرایط فروش خودروی جدید فیات 500 را اعلام کرد .

شرایط اعلام شده از سوی شرکت توسعه بین الملل لوتوس به شرح زیر است:



  • میلاد پسندیده