شاهپر

پر پرواز

شاهپر

پر پرواز

پیام های کوتاه

چرا اقتصاد مقاومتی ؟

میلاد پسندیده | يكشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۱۱ ب.ظ
از عواملی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی دچار تحولات عظیم شد بحث اقتصاد است.
اقتصاد ملی با قطع دست بیگانگان از منابع کشور دوران جدیدی را تجربه کرد، سرمایه های ملی دیگر از کشور خارج نشد تا بدست غرب و شرق بیافتد و جیب آنها را پر کند، بلکه هر روز بر سطح رفاه عمومی افزوده شد و مردم بیشتر طعم فعالیت های سودآور را چشیدند.
البته از ابتدای انقلاب تا کنون اقتصاد کشور با فراز و نشیب های متعددی همراه بود که با یاری خدا و رهبری هوشمند، تا کنون از تمام مشکلات اگرچه با سختی، عبور کردیم.


انقلاب اسلامی

منابع عظیم نفت و گاز، معادن قیمتی و بیشمار، موقعیت راهبردی جغرافیایی، خاک حاصلخیز، چهارفصل بودن کشور، نیروی جوان، خلاقیت و هوشمندی ملت و تعداد بسیار دیگری از این پارامترها سبب شد تا از همان ابتدای انقلاب اسلامی، کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده تحریم های زیادی را به بهانه های مختلفی علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی اعمال کنند.

در بسیاری از کشورها تحریمهای اقتصادی سبب شد تا ملت و حاکمیت کشور مورد نظر، تسلیم خواسته های نامشروع دولتهای متخاصم غربی و اروپایی شوند. اما در کشور ایران اسلامی این عملیات از همان ابتدا به شکست محکوم بود و هر روز بر نفرت مردم و مسولین کشور نسبت به دول غربی علی الخصوص آمریکای جهانخوار افزوده شود.

سیاست جمهوری اسلامی در قبال تهدیدهای پیش رو، تبدیل کردن آن به فرصت بوده و هست. به همین جهت پس از گذشت 36 سال از تحریمهای همه جانبه بخصوص تحریمهای اقتصادی علیه ملت ایران، روز به روز در عرصه های مختلف شاهد پیشرفت و رشد هستیم.

پس از فتنه سال 88 و شکست آمریکا و متحدانش در کودتای رنگی علیه انقلاب اسلامی، آمریکاییها پس از بحثهای فراوان در داخل آمریکا به این نتیجه رسیدند که تحریمهای اقتصادی بسیار شدیدی با عنوان "تحریمهای فلج کننده" علیه ایران اسلامی اعمال کنند و تمام متحدان خود را ملزم به رعایت آن کردند تا بتوانند در مدت کوتاهی ملت را به سبب مشکلات اقتصادی ناشی از تحرمیها نسبت به انقلاب اسلامی دلسرد کنند.

فتنه 88
همزمان با اجرای تحریمهای فلج کننده از سوی ایالات متحده، در داخل کشور نیز عواملی خواسته یا ناخواسته به تنشهای ایجاد شده دامن زد و سبب شد مشکللات اقتصادی سنگینی بر ملت تحمیل گردد.
از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب که از مدتها قبل هشدارهای لازم را برای مقاوم سازی اقتصاد و تولید داخلی اعلام کرده بودند، با مشاهده وضعیت مورد تهدید اقتصاد داخلی، فرمان اقتصاد مقاومتی را به جهت قطع وابستگی اقتصادی به خارج و افزایش تولید داخل، افزایش اشتغال و کاهش تورم صادر نمایند.

اقتصاد مقاومتی

ان شاالله در روزهای آتی بیشتر درباره مقوله اقتصاد مقاومتی صحبت خواهیم کرد.
منتظر نظرات شما هستیم.

در پایان سخنان رهبری معظم انقلاب راهگشای ما خواهد بود.


امام خامنه ای

مشکلاتی که وجود دارد اوّلاً با گفتن و حرف زدن حل نمیشود؛ اقدام و ابتکار و عمل لازم است. ثانیاً [حلّ‌] مشکلات مجموعه‌ی اقتصادی کشور را در درون کشور باید پیدا کرد؛ ستون فقرات هم عبارت است از تولید؛ ستون فقرات اقتصاد مقاومتی که ما عرض کردیم، عبارت است از تقویت تولید داخلی؛ اگر این کار تحقّق پیدا کرد و همّتها متوجّه به این مسئله شد، مسائل کار بتدریج حل میشود، کار ارزش پیدا میکند، کارگر ارزش پیدا میکند، اشتغال عمومی میشود، بیکاری که یک معضلی است در جامعه بتدریج کم میشود و از بین میرود. اساس کار، مسئله‌ی تولید است.

امام خامنه ای
بیانات در دیدار جمعی از کارگزاران سراسر کشور
94/2/9
  • میلاد پسندیده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی